Pàgines

dilluns, 12 de febrer del 2007

Itinerari les Cases d'Alcanar

Aquest itinerari voreja el tram final de costa de les Cases d’Alcanar fins arribar al riu Sènia, riu que separa la comunitat Valenciana y Catalunya. Es un passeig amb tres trams, per tant, es pot adaptar a les possibilitats de cadascú.

Primer de tot ens situem al port de les cases d’Alcanar, un cop allí ens desplacem en direcció sud fins arribar al primer tram del passeig de les Cases, si seguim una mica més endavant trobarem a mà dreta un parking on podrem deixar tranquil•lament el cotxe. El primer tram voreja la platja del marjal, o platja de les cases, amb una longitud de 1,5 Km està perfectament dissenyat i amb una amplària suficient per a que els vianants puguin gaudir d’una passejada tranquil•la, sense el perill de compartir vehicles per la mateixa via..

Un cop deixem el passeig principal arribarem al càmping Estanyet, aquest segon tram, amb una longitud aproximada de 1,7 Km, voreja les magnifiques cales fins arribar al riu Sènia. Un cop haguéssim arribat, i havent recorregut 3.2 Km, baixarem unes escales que ens porten a la mateixa platja i a la desembocadura del riu. Si continuem una mica més endavant podrem passar de Catalunya a la comunitat Valenciana, d’aquesta manera, i seguint una petita via que hi ha a la dreta, ens podem enfilar a un mirador d’on s’observen unes vistes excel•lents de la costa de les Cases d’Alcanar, Sant Carles de la Ràpita i fins i tot la Punta de la Banya al fons.

Per als mes valents, i gent acostumada a fer “senderisme”, podem continuar seguint la petita via que finalment ens portarà al cap d’uns 45 minuts, i caminant tranquil•lament, a la primera urbanització del terme de Vinaròs costa (Urbanitzacions). Al final del recorregut, podrem contemplar un plafó informatiu sobre el recorregut del terme de Vinaròs.

1º i 2º tram : 1 hora 45 minuts (anar i tornar). Total recorregut: 6.4 Km.
1º, 2º i 3º tram: 3,30h (anar i tornar). Recorregut llarg.

Per a l’estiu es aconsellable portar aigua i protector solar, o be, refrescar-nos a les cales que ens anirem trobant durant tot el trajecte.