Pàgines

diumenge, 10 de febrer del 2008

El cabdal de l'Ebre i la falca salina




Aquesta setmana vaig entrar a la pàgina de la confederació hidrogràfica de l’Ebre per poder observar el cabdal que porta ultimament el riu, les dades no son gens habituals que diguessem per a l’època que estem, tot i que la meva curiositat no només era saber el cabdal real, si no el que volia saber era pels metres cúbics per segon que es daten a l’estació de Tortosa, on es troba situada la falca salina que entra riu amunt.

M’explico, fa uns quants anys vaig assistir a unes ponències sobre cabdal del riu Ebre, la mateixa època de les manifestacions antitrasvassament, i com a dossier ens van donar les dades que observant els metres cúbics per segon que baixen pel riu Ebre es sap aproximadament fins on arriba l’aigua del mar que s’endinsa dins al riu (falca salina), per tant, consultant la web http://195.55.247.237/saihebro i que a dia 10/2/08 hi havien uns 107 metres cúbics per segon vaig situar la falca salina justament a Amposta, ¡¡ imagineu, això un mes com el de febrer, que ja que estadísticament no sol ploure molt, al menys hauria de incrementar-se una mica pel “desgel” dels Pirineus.

Les dades (resumides) son les següents;

A 100 m/cúbics la falca salina es situa a Amposta.
A 135 o 150 metres cúbics la falca salina es situa a l’Illa de Gràcia.
A mes de 400 metres cúbics no hi ha falca salina.

Vist les dades que cadascú tregui les seves conclusions.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

hola

la pagina està bé,
però lo que vui saver es que es la falca salina i no surt molta inforamació.

adéu!!

Anònim ha dit...

Jo dic que...
aquesta pàguina estaria millor si hi hages mès informació però baga esta bé

Anònim ha dit...

Jo dic que...
aquesta pàguina estaria millor si hi hages mès informació però baga esta bé

Anònim ha dit...

Falten dades importants com la definició de falca salina, en que consisteix... En fi..

Anònim ha dit...

falta mucha cosa

Anònim ha dit...

http://www.cienciesnaturals.com/ciencterra/exam6.html